PROJEKTI TUTVUSTUS

Häädemeeste Keskkool osaleb taas rahvusvahelises projektis. Seekord on tegemist kooli töötajate õpirände projektiga.
Projekti "Elamine, õppimine ja õpetamine euroopalikus koolis - õpetajate enesetäiendamine ja õppekavade uuendamine regionaalsel ja riiklikult tasandil Euroopa Liidu kontekstis" idee kasvas välja tänapäeva kooli vajadustest globaliseeruvas maailmas. Maailm meie ümber muutub ning ka koolil tuleb muutustega toime tulla. Probleemid immigrantidega, nende kogukonda integreerimine ja järeltulijate õpetamine, erinevate kultuuride lõimimine, suhtlemisoskus ja keeleõpe, õpilaste ettevalmistamine nii kohalikul kui Euroopa tööturul toimetulekuks -  järjest rohkem vajavad õpilased toetust üldpädevuste kujundamisel, mis sünnivad aga omavahelises, õpetajate ja õpilaste, kooli ja kodu, kuid ka rahvusvahelises koostöös. Viimane aga võimaldab omandada uusi teadmisi, tutvuda teiste kultuuridega ja vahetada kogemusi kolleegidega teistest Euroopa riikidest. Tegevõpetajate ja haridustöötajate täiendusõppekursused Euroopa riikides toetavad aineõpetust ja pakuvad uusi praktilisi õpetamismeetodeid ja -tehnikaid.
Meie partneriteks on koolid Saksamaalt, Itaaliast ning Hispaaniast.
Aastatel 2012-2014, kui Häädemeeste Keskkoolil oli võimalus osaldeda Comenius projektis, nägime kuivõrd positiivne oli rahvusvahelise koostöö kooli igapäevaelule - õpilastele, õpetajatele, kogukonnale ja kohalikule omavalitsusele.
Eesmärgid:
1) Täiendada rahvusvahelise projekti kirjutamise alaseid oskusi.
2) Vahetada ja jagada Saksamaalt pärit partnerkooli organiseeritud seminarilt saadud teadmisi ja kogemusi kohalikul tasandil ja partnerkoolidega välismaalt.
3) Alustada koolidevahelise strateegilise koostööprojekti (KA2) kirjutamist koostöös partneritega.
4) Õpetajad täiendavad oma erialaseid teadmisi, kultuuridevahelist suhtlusoskust ja õpetamismeetodeid.
5) Üldainete õpetajate inglise keele ja saksa keele oskuse parandamine, keeleõppe motiveerimine.
6) Projektis osalenute ettepanekud (pärast töövarjuks olemist) kooli arengukava, ainekavade ja õppekava täiendamisel.
Projekti õpirändes töövarjuks minemises osaleb 6 õpetajat (2+2+2). Need on  erialaõpetajad, kelle valdkonnaks on ajalugu, ühiskonnaõpetus, kultuurilugu, majandusõpe, disain ja tehnoloogia, samuti keeleõpetajad, sotsiaalpedagoog,  oluline on võõrkeeleoskus (inglise keele ja saksa keele oskus), eelnev kogemus projektitöös, valmisolek meeskonnatööks ning arvutialased teadmised.
Tegevused:
1) Osalemine rahvusvahelisel koolitusel
2) Konverentsid, seminarid
3) Peale igat koolitust info jagamine koolis ja kogukonnale
4) Blogi pidamine
5) KA2 projekti kirjutamine koostöös partnerkoolidega
6) Õpetajad, vastavalt erialasele kompetentsile ja uue KA2 projekti vajadustest lähtuvalt osalevad partnerkoolides töövarjuks olemises.
Tulemused ja mõju:
1) Paraneb projektikirjutamise oskus
2) Erialaselt ja rahvusvaheliselt pädevad ning motiveeritud õpetajad
3) Toimiv rahvusvaheline koolide võrgustik ja suhtlemine
4) Võimalus projekti tegevuste ja tulemustega kursis olla blogi kaudu
5) KA2 projekti kirjutamine ja esitamine
Pikemas perspektiivis viiakse sisse muutused kooli õppe- ja ainekavades; õpetajad, kes on osalenud koolituses hakkavad kasutama uusi metoodikaid, sotsiaalvõrgustikus tekib õpetajate suhtluskeskkond, võimalik õpilasvahetused KA2 projekti heakskiitmisel.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar